در آستانه سال نو و همزمان با شروع سفرهای نوروزی انجام شد
تفاهم ۴ شرکت هواپیمایی برای کاهش تاخیر پروازها در ایام نوروز

تفاهم ۴ شرکت هواپیمایی برای کاهش تاخیر پروازها در ایام نوروز

هم‌زمان با شروع پروازهای نوروزی شرکت‌های هواپیمایی آتا، آسمان، قشم و هما تفاهم‌نامه‌ای با هدف کاهش تاخیرهای پروازی و همچنین پشتیبانی از یکدیگر در سفرهای نوروزی منعقد کردند.

در این جلسه که به میزبانی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و با حضور مدیران عامل هواپیمایی آتا، آسمان، قشم ایر و ایران ایر برگزار شد، راهکارهای افزایش کیفیت ارائه خدمات به مسافران مورد بررسی قرار گرفت و مدیران ایرلاین‌ها موظف شدند با هدف تکریم مسافران نوروزی و با پشتیبانی از یکدیگر، سفرهای نوروزی را که از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین برگزار می‌شود با حداقل تاخیر و افزایش رضایتمندی مسافرین محترم به پایان برسانند.

بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، این ۴ شرکت هواپیمایی موظف هستند در صورت بروز تاخیر و یا نقص فنی در هواپیمای یکدیگر، خدمات جایگزین را در ایستگاه پروازی به مسافران ارائه کنند تا از تاخیر بیشتر جلوگیری شود.

امسال برای انجام سفرهای نوروزی حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار صندلی پرواز در مسیرهای داخلی و خارجی عرضه شده است؛ همچنین توجه به اهمیت مدیریت سفرهای نوروزی و با توجه به پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی، ستاد تسهیل سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۲، برای نخستین بار در سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل خواهد شد.

این ستاد کار عملیاتی خود را از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ آغاز کرد و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داد؛ در این ستاد عوامل نظارتی و اجرایی از سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی با رصد ۲۴ ساعته فعالیت‌های مربوط به سفرهای هوایی و خدمات رسانی به مردم را پایش خواهند کرد.