وسایل مجاز و قابل حمل همراه مسافر در کابین هواپیما

کالای غیر قابل حمل بصورت همراه و یا در جامه دان مسافر

روزنامه

روزنامه نه بیانیه است و نه اطلاعیه و برای روشن ساختن افکار مردم بلکه به نشر اخبار و اطلاعات در زمینه های گوناگون و انتقاد و صلاح اندیشی در امور عمومی می‌پردازد.

چتر

وسیله‌ای نیم کروی شکل است که برای محافظت فرد یا چیزی از باران یا نور آفتاب استفاده می‌شود.

کتاب

کتاب مجموعه ای از صفحات نوشته شده، مصور، چاپ شده یا صفحات خالی (صفحه سفید و نانوشته)؛ ساخته شده از جوهر، کاغذ (ورق)، پوست حیوانات یا مواد دیگر می باشد، که معمولاً از یک طرف یا سمت به یکدیگر محکم شده یا متصل می گردند.

کیف دستی

کیف دستی نوعی کیف است که عمدتاً مورد استفاده خانم‌ها می‌باشد. اندازه کیف‌های دستی در مقایسه دیگر کیف‌ها، متوسط تا بزرگ به شمار می‌آید. این نوع کیف‌ها معمولاً به شکل مد روز طراحی و مورد استفاده قرار می‌گیرند. کیف‌های دستی معمولاً برای نگهداری و حمل وسایل شخصی نظیر لوازم آرایش، تلفن همراه، برس، دسته کلید، کیف پول، سکه و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دوربین

دوربین وسیله‌ای است که تصاویر را ضبط می‌کند. تصاویر می‌توانند در خود حافظه‌ی دوربین یا مکان دیگری ذخیره شوند. این تصاویر می‌توانند تصاویر ثابت یا تصاویر متحرک، مانند ویدیو یا فیلم باشند. سیستم ضبط تصویر در دوربین‌ها، اساساً در دو نوع آنالوگ و دیجیتال هستند.

عصا

عصا چوبی است که به دست گیرند و در راه رفتن بدان تکیه کنند. چوبدست و چوبدستی نوع نتراشیده آن است که بینوایان و قلندران به دست می‌گرفته‌اند.

مجله

مجله یا ژورنال گونه ای کتابچهٔ دوره ای است که با چاپ مقاله های عمومی یا علمی به گسترش و اشاعهٔ اطلاعات، دانش و نتایج پژوهش ها دربارهٔ پیشرفت های جاری در یک حوزهٔ علمی خاص می پردازد.

غذای کودک

هرگونه غذای نرم و قابل استفاده برا شیرخوار به جز شیر مادر یا شیر خشک که به طور ویژه برای سن بین ۶ ماهگی تا دو سالگی توسط شیرخوار استفاده می‌شود غذای کودک گفته می‌شود.

پتوی کودک

نوعی بافته پشمی. به نوعی روانداز گویند که معمولاً در هنگام خواب بر روی خود می‌کشند. پتوها می‌توانند از لایه‌های مختلفی ساخته شده باشند. بعضی از این لایه‌ها برای گرم نگه داشتن و بعضی دیگر تنها برای زیبایی به کار رفته است.

لپتاپ

لپتاپ ها کامپیوتر های قابل حمل می باشند که استفاده از آنها در حین پرواز مجاز می‌باشد.

بارانی – پالتو

پالتو یک نوع کت بلند است که به عنوان بیرونی‌ترین لباس پوشیده می‌شود. پالتوها معمولاً تا پایین زانو ادامه دارند. پالتو از پارچه ضخیم یا پشم تهیه می‌شود چرا که در زمستان برای گرم نگه داشتن بدن پوشیده می‌شود.

پرواز به سریعترین شکل ممکن!